CÉLOK
Múlt
Az Országos Asztalos és Faipari Szövetség és a Magyar Bútor és Faipari Szövetség évtizedeken keresztül szektorikusan elkülönülve végezte munkáját, mert a gazdasági helyzet lehetővé tette az ágazaton belüli területek szétválasztását.
A gyorsuló globalizációval, a világháló kiépülésével a magyar fa- és bútoripar alapvetően új helyzetben találta magát: a versenypálya nemzetközivé vált és gyökeresen megváltoztak a felhasználói igények. Ennek következtében felértékelődött az érdekképviselet és az állami stratégiák, a szakági politikák jelentősége.
A szakági szövetségek önmagukban egyre kevésbé tudnak hatékony válaszokat adni a fenti kihívásokra.
Jelen
Globális értékláncok, termelési és logisztikai rendszerek részeként kell újra és újra megtaláljuk a helyünket.
Éppen ezért a problémák megoldásához számos tudásterületről kell információval rendelkeznünk.
Teljesen új problémamegoldó módszereket kell eljsajátítanunk, (pl. Design Thinking) és a szektorikus gondolkodás helyett el kell sajátítanunk a határátlépés képességét.
ESZKÖZÖK
Arculat
Kommunikáció
Egy szövetség elsődleges feladata a szakmai érdekképviselet kell legyen.
Jelenleg a szövetségek ügynökségi feladatokat is ellátnak, annak ellenére, hogy szűkös forrásokkal dolgoznak.
Erőn felül, párhuzamosan számos albrand indult az elmúlt években a szövetségek ernyője alatt
(pl. AAA, WoodLike, Download Design),
amely kisebb-nagyobb láthatóságot eredményezett.
Évente egy-egy jól klörülhetárolható feladatot., témát jelöl ki magának. Minden lépésével és konkrét tevékenységével ezen dolgozik, illetve minden kommunikációs felületén ezt az üzenetet erősíti. (Lsd.: Az év színének meghirdetését és a ráépülő éves projekteket a Panton kampányában.)
BRAND ÉPÍTÉS
Rebranding
Módszertan
Folyamatos kommunikációs zajban élünk és a figyelmet rövid ideig tudjuk megszerezni és megtartani.
Az idei év fő témája a két szövetség összeolvadása és a rebranding kell, hogy legyen.
Külön módszertana van, hogy brandromlás nélkül hogyan kommunikálható a váltás folyamata, illetve az átmenet.Tisztán kell kommunikálni a változás okát és célját, megtartva az eredeti brand értékeket.